Plany OptimismoCompartido 2019

Opublikowane przez OptimismoCompartido w dniu

Zamiast wstępu

Początek roku dla mnie zawsze ma znaczenie, tak samo jak dzień moich urodzin. Wtedy przemyślam i podsumowuję, snuję plany i określam cele. Prywatne podsumowania i plany zaczęłam robić już w listopadzie, a „zawodowo” jakoś mi zeszło, bo byłam mocno zaangażowana w sprzedaż kalendarza. To nie jest tak, że blog jest mniej ważny, ale powiedzmy przez listopad i grudzień to „czas sprzedawcy”, a reszta miesięcy to „czas blogera”.

Specjalne miejsce

Kupiłam sobie zeszyt. Kolejny. Uwielbiam zeszyty, notesy i karteczki. To już w sumie wiecie. Obecnie oprócz kalendarza mam 3 zeszyty, które chcę stopniowo zapełniać (nie licząc pamiętników – mojego i dziewczynek, każdej z osobna):

  • Rodzinne – to tutaj będę sobie pisać wszystkie rzeczy organizacyjne związane z naszym ogniskiem domowym
  • Podróże – do zapisywania planów, a potem wspomnień z podróży
  • OptimismoCompartido – ten, na którym chciałabym się skupić w tym wpisie

Zeszyt OptimismoCompartido podzieliłam sobie na 5 sekcji, z których dwie już rozwinęłam o strategie i plany. Chodzi mi o działkę „Produkty” oraz „Blog”. Chciałam Wam przedstawić teraz, jakie mam oczekiwania, żebyście wiedzieli, czego się w tym roku spodziewać. Będzie to też dodatkowy motorek dla mnie – jeśli już się z Wami tym podzielę, Wy się nastawicie, że tak będzie, to muszę się z tego wywiązać.

Kalendarz

Produkty

W tym roku na pewno w październiku będzie Kalendarz OptimismoCompartido 2020 – w wersji polskiej oraz wersji hiszpańskiej. Chodzi za mną jedna wersja – główny język hiszpański i poniżej każdego hiszpańskiego słowa – mniejszą czcionką jego polski odpowiednik. Tego jeszcze do końca nie czuję. Doradźcie mi proszę w komentarzu, co Wy sądzicie na ten temat.

Jaki będzie?

Na pewno będzie formatu B5 i na pewno będzie na spirali, ponieważ mocno chwalę sobie to rozwiązanie (spirala dalej będzie wewnątrz, co pozwoli na jej „ochronę” przed czynnikami zewnętrznymi). Na pewno będzie mieć inny papier, niż wersja tegoroczna (w tym roku papier jest „lepszy”, nie przebija, ale że tak powiem „du*y mi nie urwał”, więc już Pani w drukarni szykuje mi próbniki wszystkich papierów i okładek, żebym mogła sobie wybrać coś lepszego).

Co się jeszcze zmieni?

Szare kartki zmienię na takie wykropkowane. Wiele osób mi pisało, że nie do końca zrozumiało koncepcję „szarych” stron – ja osobiście wklejam tam pocztówki, zdjęcia czy wejściówki. Strona  wykropkowana daje też możliwość zapisków, czy zrobienia sobie dodatkowych „trackerów” itp. Myślę również nad dorzuceniem gdzieś jakiejś grafiki wewnątrz, ale tutaj nadal pracuję nad pomysłem. Ulegnie zmianie również parę tytułów stron, bo nie wszystkie zostały odpowiednio zinterpretowane 😊

Zmieni się też grafika na okładce. Już mam wstępny projekt, kilka osób widziało i jest zachwycone, ale muszę ją jeszcze „dopieścić”.

Co oprócz kalendarza?

W sumie to z fizycznych produktów na 100% nie mam nic zaplanowanego. Na pewno będą produkty „do wydruku”. Już na sklepie są dostępne krótkie plany miesięczne – jedna strona A4 na jeden miesiąc. Będą również rozszerzone plany miesięczne – 3 strony A4 na jeden miesiąc.

Plany blogowe

Blog.

Tutaj plan mam w zasadzie gotowy. Będzie to 30 wpisów (to jest moje zaplanowane minimum, czyli muszę się ostro wziąć do pracy!), które niejako wprowadzą Was w tematykę zarządzania czasem i planowania. W kolejnych latach będę rozwijać niektóre kwestie. Stwierdziłam, że zacznę od podstaw. Żeby osoba, która jest dopiero na początku tej drogi, mogła się wszystkiego nauczyć. Są to póki co tytuły robocze, z biegiem czasu będę w tej liście dodawać linki:

  1. Podstawy zarządzania czasem. Jakim typem jesteś?
  2. Określanie priorytetów
  3. Złodzieje czasu
  4. Przyczyny kłopotów z zarządzaniem czasem
  5. Organizacja miejsca pracy
  6. Narzędzia przydatne do planowania
  7. Jak stawiać cele i dążyć do ich realizacji.
  8. Efektywne wykonywanie zadań
  9. Multitasking
  10. Prokrastynacja
  11. Koncentracja
  12. Nauka mówienia NIE
  13. Delegowanie zadań
  14. Metoda OATS
  15. 5 etapowy proces zarządzania strumieniem zadań
  16. GTD Davida Allena
  17. Pętla OODA
  18. Pomodoro
  19. Matryca Eisenhowera
  20. Metoda ABC
  21. Reguła Pareto
  22. Analiza SWOT
  23. Cele SMART
  24. Zasada TRZOS
  25. Zasada 70/30
  26. Metoda Alpen
  27. Prawo Parkinsona
  28. Zarządzanie projektami. Wstęp
  29. Wstęp
  30. Six Sigma. Wstęp.

Dodatkowo chcę zrezygnować z co miesięcznych wpisów „Tu i Teraz”, na rzecz wysyłania takich bardziej prywatnych wiadomości w Newsletterze. Tutaj na blogu będzie fachowo z nutką moich przemyśleń i przykładów z życia. Natomiast w Newsletterze będę dzielić się rzeczami bardziej prywatnymi. Dodatkowo na Instagramie i Facebooku rozpocznę za niedługo serię Bookstagramową, gdzie będę polecać fajne książki. Będą to wszystkie interesujące mnie tematyki: motywacyjna, psychologiczna, powieści, zarówno te hiszpańskich autorów, jak i innych. Chciałam o tym gdzieś pisać, takie mikro recenzje, a nie widzę na to miejsca na tym blogu.

Zmiany na blogu

Spokojnie, nadal będę pisać po hiszpańsku. Przyznam szczerze, że miałam ten akapit napisany już „Nie będę pisać w języku hiszpańskim” i miałam już to nawet bardzo porządnie uargumentowane. Jednak w ostatnich dniach męczyłam moich obserwujących na Instagramie różnymi pytaniami, w tym właśnie o hiszpański. Zdecydowana większość powiedziała, że chce, żeby wpisy były również w tym języku. Dlatego nie mogę Was zawieźć. Nie mam zamiaru Was uczyć hiszpańskiego. Nie będę umieszczać słówek do nauki. Nic z tych rzeczy. Będę starała się jedynie wiernie tłumaczyć to, co piszę po polsku, abyście mogli sobie porównywać teksty, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jedyna zmiana w tym temacie będzie się tyczyła formy publikacji. Podzielę bloga na dwie części: hiszpańską i polską i każdy wpis będzie „dwa razy” – raz po polsku, a raz po hiszpańsku. Pracuję nad odpowiednim wyglądem, żeby było to rozdzielone.

Zamiast podsumowania

Dajcie znać co sądzicie o takim planie na przyszłość tej przestrzeni, zarówno bloga, newslettera, jak i IG i FB. Czy to dobry pomysł? Widzicie jakieś miejsca na poprawę? Czekam na Wasze komentarze.

K.

 


2 Komentarze

optimismocompartido.pl El método OATS · 29 lipca 2019 o 07:24

[…] es algo malo para mí. Aunque yo que sé, he estado “de baja” por más de 3 años ya. El plan para este año para las entradas sobre la gestión del tiempo ya es bien conocido. En los años siguientes definitivamente […]

optimismocompartido.pl Metoda OATS · 29 lipca 2019 o 07:31

[…] w korporacji nie jest dla mnie zła. Chociaż co ja tam wiem, od ponad 3 lat jestem „na wolnym”. Tegoroczny rozkład jazdy, jeśli chodzi o wpisy z zarządzania czasem już dobrze znacie. W kolejnych latach na pewno będę wspominać również o […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *